Amaze biedt felyx springplank voor verdere groei

20 juni 2022

We zijn trots dat we weer een belangrijke speler in deelmobiliteit hebben toegevoegd aan ons platform. Sinds vorige week werken we namelijk samen met felyx, de meer dan succesvolle scale-up die elektrische scooters aanbiedt voor duurzamer en gedeeld stadsvervoer. Met deze partnership groeit ons mobiliteitsaanbod door, terwijl het voor felyx een mooie kans is om ook het gebruik van hun scooters onder de zakelijke reiziger te vergroten.

Doorgroeien met een succesvol concept

Wanneer je aan Maarten Poot, één van de oprichters van felyx, vraagt naar de toekomstplannen van zijn bedrijf dan is het antwoord kort maar krachtig. “Verder blijven groeien.” De succesvolle launch in Duitsland vorig jaar, felyx is daar onder meer actief in Hamburg en Berlijn, onderstreept deze ambitie. De groeistrategie die het bedrijf sinds de start in Amsterdam vijf jaar geleden hanteert, is inmiddels wel de juiste gebleken. “Onze gedachte was dat het aanbieden van deelscooters een goed mobiliteitsconcept zou zijn voor de steden van de toekomst.” De versterkte maatschappelijke focus op duurzaamheid en het steeds voller raken van de steden met verkeer zijn de katalysator geweest voor de groei van felyx naar vijftien steden in drie landen (Nederland, België en Duitsland), met een totaal van circa 8.000 beschikbare scooters.

Flexibiliteit in de customer journey van reizen

Volgens Maarten Poot profiteert felyx optimaal van de toenemende populariteit van deelmobiliteit. “Iedereen realiseert zich dat het een onomkeerbare beweging is. Steden, bewoners en gebruikers zien duidelijk dat ze er hun steden beter bereikbaar en een stuk leefbaarder mee kunnen maken. Zowel vanuit de consument als voor verschillende voertuigcategorieën is dat duidelijk zichtbaar. Bijvoorbeeld ook met stepjes en kwalitatieve e-bikes die worden gedeeld.”

De structurele verandering van onze toekomstige werkplek is wat hem betreft ook een belangrijke factor voor een toenemende focus op deelmobiliteit. “Door thuiswerken wordt een dag anders ingevuld en is er meer behoefte aan andere soorten vervoer, bijvoorbeeld niet alleen meer een eigen leaseauto. Het gevolg is dat mensen kiezen voor een mobiliteitsbudget en dit gaan besteden op een manier waarvan ze denken dat het zinnig is en wat ze ook een betere reiservaring geeft. Flexibiliteit in de customer journey van reizen wordt steeds belangrijker.”

Met de scooter snel naar een afspraak of kantoor

“Ondanks alle ontwikkelingen houden we onze focus de komende tijd op scooters, omdat daar onze kracht ligt”, aldus Maarten Poot op de vraag of uitbreiden naar andere vormen van vervoer een optie is. Wel ziet hij nog veel kansen voor felyx om te groeien in het zakelijke segment. “Ik ben zelf met een klein team begonnen met felyx for business om de zakelijke reiziger te bedienen. We merken wel dat het lastig is om directe overeenkomsten te sluiten met grote bedrijven, omdat ze liever totaaloplossingen hebben.”

Partnerships zoals met Amaze zijn voor felyx dan ook perfect om de zakelijke markt verder te bedienen. “Amaze biedt als platform dé mobiliteitsoplossing waar grote bedrijven naar op zoek zijn. Het is natuurlijk ideaal voor een werkgever om alle mobiliteitskosten in één platform te beheren. Met het platform van Amaze is er nu een stimulans om bepaalde vormen van deelmobiliteit onder de doelgroep onder de aandacht te brengen, wat meestal ook degene zijn die nog veel de auto gebruiken. Daarnaast zit je binnen één app om al je vervoer te realiseren, waar wij dus ook deel van uitmaken. Gevolg is dat elke use case weer anders is en we indirect dus meer modaliteiten kunnen aanbieden. We kijken reikhalzend uit naar de resultaten van deze samenwerking met Amaze!”

Wil je meer weten over Amaze en hoe onze mobiliteitsoplossing ook voor jouw bedrijf kan werken? Boek nu een demo via de rode knop in de menubalk, we vertellen je er graag meer over!

Nieuws

Wil je Amaze nieuws direct ontvangen in je inbox?

Door op inschrijven te klikken ontvang je af en toe e-mails van Amaze. Je kunt je altijd uitschrijven direct vanuit de e-mails die je ontvangt.